Sjedenje i bolovi u leđima

 

Ako imamo kakvih problema, najčešće  se govori  o bolovima u leđima, kukovima, bolovi u vratu i ramenima i glavobolje. U ovom članku ću obraditi uzroke povezane sa sjedilačkim načinom života, odnosno kako sjedimo ili kako koristimo svoje tijelo dok sjedimo.

 

Vjerojatno svi već znamo da te bolove imamo od sjedenja, rada pred kompjuterom, držanje miša, pognutost, i slično. Ali većina ne zna da se u načinu sjedenja skrivaju mnogi mali uzroci koji baš mogu biti glavni problem i uzrok boli kada se određena napetost skuplja kroz godine. Također dosta ljudi ne zna kako bi se trebalo sjediti. Idemo prvo opisati što nije pravilno sjedenje.

 

Pravilno sjedenje nije uspravno sjedenje kako mnogi misle pa sjede kao svijeće na rubu stolice gdje nakon nekog vremena imaju betonska leđa. Tada su mišići leđa, trupa, kukova, pod konstantnom napetošću koja nakon nekog vremena, godina, počinje zadavati mnoge probleme ukočenja, glavobolje, bolove u leđima, kukovima, upale. Također je značajno smanjena feksibilnost leđa, kralježnice, vrata, što nam ograničava pokret i čini nas krutima a time i teže obavljamo fizičke radnje.

 

Iako je uspravno sjedenje naizgled ispravno za kostur kralježnice, zglobove, ono je neispravno za cijelo tijelo jer je preveliko konstantno dugotrajno opterećenje mišića koji drže tijelo uspravno.

 

Dakle, ispravno sjediti je biti naslonjen na naslon stolice s time da imamo oslonac ispupčenje na donjem dijelu leđa kako bi se mogli „objesiti“ na to ispupčenje i time oslobodili pritisak tijela na donji dio kralježnice. Znači lagano „zavaljeni“ unazad ali s potporom na lumbalnom dijelu kralježnice. Dalje, stolicom se približiti trbuhom do ruba stola, laktovima iznad visine stola, stopala na podu, a ne da vise ili da su koljena iznad kukova, kod visokih ljudi. Objekt s kojim radimo treba biti ispred nas a ne sa strane, monitor, tipkovnica, radni papiri, i sl. Telefon ako puno razgovaramo treba biti blizu da ne mijenjamo držanje tijela i nikako ne držati slušalicu ramenom na uhu. Tada je najbolje nabaviti slušalice. Kada držimo miš, zglob ne smije biti prislonjen na stolu već izdignut da je linija podlaktice u ravnini s zapešćem a ne da se lomi u zglobu, karpalni sindrom. Isto vrijedi i za rad s tipkovnicom, zglob ruke izdignut iznad stola. Ekran monitora treba biti malo ispod ravnine očiju jer je naporno nakon nekog vremena gledati ravno ispred sebe i stvara se povećana napetost u stražnjem dijelu vrata.

Nepravilno sjedenje, bol u ledjima, išijas, bol u kukovima, bol u koljenima, diskopatija, skolioza, spondiloza

 

 

Pripazite i promijenite ako ste jedna od osoba koje se često dižu s radnog mjesta i vraćaju sjedajući na stolicu, obično zauzimajući pritom položaj ukoso jer su u navici da će se opet dići s mjesta. Ali taj položaj ukoso zna potrajati te se stvaraju previše nesimetričnih napregnutosti gotovo svih mišića tijela.


Također obavezno izbjegavajte oslonjenost na laktove ili zglobove ruku koje nakon nekog vremena prate simptomi boli u rukama, bol u zglobovima, trnci niz ruku, bol u ramenima i vratu te glavobolje.


U svom radu kroz detaljan razgovor i tretman Yumeiho masaže i terapije obavezno je i otkrivanje uzroka određenih problema i boli kako bi i sama terapija imala smisla da se isti problemi ne ponavljaju i kako bi time trajno pomoglo osobi.

 


Alen Novaković, manualni terapeut po Yumeiho metodi